selamat datang


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, January 23, 2009

kemenangan islam..apa rahsia sebaliknya..

Akhir-akhir ini kita mendengar berita kemenangan Palestin berhadapan dengan israel laknatullah sejak israel mula menyerang gaza secara keras pada 1 muharram yang lalu dan juga kita mendengar kebangkitan rakyat dari seluruh negara berhadapan dengan pemimpin2 diktator yang zalim..Tapi dalam kegembiraan kita menyambutnya, adakah kita sedar bahawa kemenangan itu membawa erti bahawa dunia ini akan berakhir.Seperti kemenangan islam pada zaman nabi S.A.W memberi kegembiraan kepada sahabat, tetapi pada masa itu juga memberi petanda kepada dekatnya kewafatan baginda s.a.w yang tercinta.

Allah SWT sejak mengutus Rasulullah SAW menyatakan bahwa umat Nabi Muhammad SAW merupakan umat akhir zaman. Jadi, pengertian akhir zaman itu sudah berlaku sejak diutusnya Nabi Muhammad SAW yang membawa Risalah Sempurna dan Terakhir, hingga hari kiamat. Kita ini tengah berada di dalam masa akhir zaman, yang tidak seorang pun tahu bila kiamat itu datang.

Menurut hadits shahih, masa akhir zaman ini terbahagi menjadi lima. Pertama, masa kenabian, saat Rasulullah SAW masih hidup. Kedua, masa Khulafa' Rasyidin, dimulai saidina Abu bakar, Umar, Usman, dan Ali. Ketiga, masa raja-raja menggigit (maalikan ‘adhan), yaitu masa setelah wafatnya Ali bin Abi Thalib Radhiyallahu ‘Anhu sampai runtuhnya Daulah Khilafah Utsmaniyah (1924). Keempat, masa maalikan jabariyan (penguasa diktator atau penguasa yang zalim). Dan kelima, masa kembalinya sistem khilafah.

“Kita sekarang, umat Islam saat ini, tengah berada di dalam masa maalikan jabariyan atau penguasa yang zalim atau diktator. Umat Islam walau berjumlah banyak tetapi tidak memiliki kekuatan . Banyak tetapi seperti buih di lautan yang mudah diumbang-ambingkan oleh musuh-musuh Allah, ”

Kezaliman ini, sesuai dengan sunatullah, tidak akan berlangsung selamanyai. Ada sebahagian umat Islam yang akan bangkit dan memimpin perlawanan terhadap kediktatoran tersebut. Hingga umat Islam akan berhadapan dengan musuh agama Allah yang sejati iaitu kaum Yahudi laknatullah. Kita akan berperang habis-habisan melawan Yahudi dan kemenangan akan diperolehi umat Islam. Yahudi akan hancur, bahkan Yahudi akan terus diburu hingga pohon-pohon dan batu pun bercakap, “Hai kaum Muslimin, di belakangku ada Yahudi yang bersembunyi!”

Seluruh pohon dan tumbuhan akan menunjukkan tempat persembunyian Yahudi kecuali satu pohon, yakni pohon gharqad yang merupakan pohon Yahudi. Tidak hairanlah, sekarang pohon gharqad itu banyak ditanam oleh orang-orang Israel, untuk berlindung dari serangan kaum Muslimin.

Kemenangan telah tiba dan tidak lama lagi akan berakhir sepenuhnya..Maka akan berlakulah kiamat yang disebutkan Allah Taala..Sebagai umat islam, kita yakin dan beriman dengannya.Maka mulai sekaranglah kita kena mempersiapkan diri kita untuk menghadapi peristiwa besar yang akan datang tidak lama lagi..wallahu'alam..

No comments: