selamat datang


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, January 27, 2009

lepas halangan pertama..

Alhamdulillah..berakhirnya exam quran tengah ari tadi menandakan aku telah lepas halangan pertama untuk exam sem ni..tinggal lagi baki 9 subjek yang kena harungi mulai sabtu depan..mampu ke nak dapat mumtaz?aku tanya diri sendiri.ntah la macam mana, ada yang muqarrar sikit dan ada yang banyak.Perit jugak tu kalu difikirkan..tu la, siapa suruh malas study..kan padan muka aku..

Petang tadi lepas zohor ada kelas nahu.Dr aku tu nak habiskan tajuk yang belum habis.dia tanya budak2 ni, nak belajar ke tajuk ni hari ni? budak2 ni selamba jawab, kita belajar la tapi jangan masuk exam..chee wah..manis jer mulut..kalu ikutkan hati sebenarnya memang malas belajar hari ni, tapi mungkin sebab nak tunjuk rajin..Sebelum start tajuk tu, Dr ada bincang pasal muqarrar,banyak pulak budak2 ni tanya apa yang x paham..Aku dah tahu diorang ni saja je pasang umpan..Aku diam je tengok telatah kawan2 yang bertanya walaupun mungkin dah tahu jawapan..belek punya belek, banyak jugak rupanya muqarrar untuk nahu ni, walaupun x la satu kitab, tapi banyak jugak yang kena ulangkaji..sempat ke ni? aku pun x tahu la..akhirnya Tanpa disedari jarum jam kat depan tu dah tunjuk pukul 2 pm lebih..Sekali lagi Dr tanya, nak belajar jugak ker tajuk hari ni? kalau nak belajar boleh, tapi lambat la habis sebab tajuk HAL ni panjang..sebenarnya semua dah tahu sebab sebelum ni x ada kelas yang habis kul 2 lebih..Budak2 ni senyum jer..nampaknya umpan budak2 ni dah mengena..makanya kelas hari ni bertukar jadi kelas sembang2..sikit pun x sentuh pasal subjek hari ni..Walaubagaimanapun yang penting dapat muqarrar untuk nahu dan jugak dapat pujuk Ustaz untuk hazaf beberapa tajuk..Alhamdulillah..

No comments: